Під цією рубрикою
ми розміщуватимемо не лише презентаційні матеріали про радіостанції
чи окремі передачі, а й про тих чи інших популярних ведучих. Отож,
сьогодні у нас в гостях Віктор Мороз та Єгор Давидов, відомі також
як МС Stand By та DJ DavidOFF відповідно. Вже кілька місяців поспіль
вони влаштовують на радість молоді свої вечірки у різних місцях
Києва, роблять одну з найпопулярніших молодіжних програм "Моральний
Мікс-Тур" на радіо "Supernova" (100.5 МГц), а до
того ж ще й створюють цікаву власну музику в проекті Subway Spirit.
- Хлопці, розкажіть
спочатку про себе, а також як, коли і чому вн почали займатися музикою
та шоу-бізнесом?
Є.Давидов: "Мені
18 років, навчаюсь у Національному технічному університеті на факультеті
менеджменту та маркетингу. Був звичайним київським хлопцем, але
завжди хотів у чомусь цікавому себе проявити. Шлях до професійних
занять музикою розпочався 22 січня 1996 року, коли відбувся "Турболід-2".
Саме там я зрозумів, що електронна музика є моїм покликанням. Тоді
й почалися мої перші власні спроби зробити щось схоже. У той час
я схилявся до психоделії. В цій музиці рідко можна було почута соковиту
басову лінію, переважало ефект-навантаження на "голу",
так би мовити, бас-бочку. Згодом перейшов до хауз-музики, що стала
дуже популярною на клубній сцені Києва. Ось тоді й було започатковано
проект Subway Spirit.
В.Мороз: "А я родом з Київської
області, мені 25 років, займатися музикою почав нещодавно, десь
з рік тому. До цього об'їхав багато країн, працюючи на різних роботах,
тож мав змогу порівняти ваших людей, наші звичаї, наш шоу-бізнес
з їхнім. Вирішив зайнятися шоу-бізнесом, щоб дарувати людям радість.
Спочатку займався адміністративною та охоронною роботою на різних
музичних заходах. Найбільш значним заходом з них був концерт гурту
"Акваріум" у Києві.
- Добре, а яким
було продовження вашого шоу-бізнесового шляху?
В.Мороз: "Я вирішив
стати музичним ведучим радіостанції. Запропонував свій проект радіо
"Supernova", і його керівництво погодилося з пропозицією
створення молодіжної розважальної танцювальної програми, а відтак
з'явилася моя перша програма "Зоряний експрес" для молодих
людей, що хочуть відпочити та розважитись. Акцент зроблено на ненав'язливу
музику та веселі балачки. Водночас намагаємось, так би мовити, "виховувати
слухачів у правильному дусі". Розмовляємо з молоддю її ж мовою,
розважаємо, заохочуємо людей дружити одне з одним за допомогою радіо."
- Чому ви обрали
для себе саме нову музику, тобто, тріп-хоп, хауз, техно, джангл-драм-енд-бейс
тощо?
Є.Давидов: "На
мою думку, ця музика є найбільш демократичною та всеохоплюючою,
у ній дуже великий простір для творчості, практично немає обмежень.
Взагалі, добре зроблений рейв, з належним оформленням та спецефектами-це
фантастичне явище, яке неначе прийшло до нас з майбутнього. Рейв
на даний момент є найавангарднішим напрямком сучасної музики, і
на мій погляд саме на його основі розвиватиметься музика у найближчому
майбутньому, а пізнавати та розвивати музнку майбутнього, гадаю,
дуже цікаво.
В.Мороз: "З багатьох причин.
По-перше, вважаю, що кожне покоління повинне слухати свою музику.
Я буду дуже радий, якщо мій син, якому зараз вісім місяців, коли
підросте, скаже мені: "Тату, ти зовсім не розумієшся на музиці".
Це свідчитиме, що він мислить самостійно, а в музичному житті щось
змінилося за останні роки.
По-друге, ця музика дуже енергійна
і дає змогу молоді знайти застосування своїм емоціям та силі. До
речі, я вважаю, що цю музику не можна чітко назвати позитивною чи
негативною, і мені не дуже подобається, скажімо, визначення "позитивні
емоції, позитивна музична зарядженість". Дійсно, існують емоції
та зарядженість, але це просто емоції та зарядженість, і кожен сприймає
їх на свій смак.
До речі, ще однією причиною, через
яку я обрав саме цю музику, є її максимальна демократичність та
необмежений простір для самовираження індивідуальності молодої людини
чи особи.
- Що ви думаєте
про сучасний стан української естради? Чи зможуть українські проекти
коли-небудь досягти європейського рівня?
Є.Давидов: "Зможуть.
Є проблеми з апаратурою, але вміння і талант руйнують усі перешкоди.
До речі, у Subway Spirit c один хіт, гадаю, світового рівня. Він
мас назву "The Counter".
В.Мороз: "Я утримаюсь від відповіді
на це запитання, бо не зовсім розумію, як треба розвиватися українському
шоу-бізнесу, щоб досягти хоча б європейського стандарту."
- До речі, ваш
проект Subway Spirit здається мені дуже перспективним, бо ви робите
цікаву, високоякісну та різнопланову музику. Чи не могли б ви розповісти
про цей проект докладніше?
Є.Давидов: "Subway
Spirit можна назвати різноплановим проектом, бо серед інших стилів
зустрічаються drum`n`bass, trip house, goa trance, але основним
стилем залишається progressive house. Я вважаю, що не треба обмежувати
себе у сфері творчості. Моя порада всім, хто пише електронну чи
будь-яку іншу музику: "Не обмежуйте свою творчість рамками
якихось стилів. Робіть те що вам хочеться!"
Саме тому ми й вирішили робити, по-перше,
хітову музику, і тільки по-друге - однозначно визначену за стилем
композицію. Якщо новий трек з'являється в нашому репертуарі, то
ми спочатку "перевіряємо" його на вечірках, а потім вирішуємо,
чи стане вона справді "від Subway Spirit". Зараз у нас
є матеріал до альбому, в якому будуть дійсно хітові композиції,
тобто сам проект, так би мовити, відбувся. Нині ми (тобто я, МС
Stand By та DJ MuzON) працюємо над створенням шоу-програми, що складатиметься
з трьох ді-джейських сетів по дві години, та ще двох годин власної
музики. Разом з нами працюють візажист, дизайнер, танцювальна група
з чотирьох чоловік. Невід'ємною частиною нашого проекту став гарний
хлопець на прізвисько Соловей (Solo-Way), що займається у нас сферою
public relations. Він с арт-координатором руху підтримки проекту.
- А які проекти,
лейбли та композиції полюбляєте слухати ви самі?
Є.Давидов: "З леблів
- Blue Room, Spirit Zone, Nova Zembia, Strictly Rhythm, Ministry
Of Sound Улюблені композиції такі:
1. Massivemen - "Floaton"
2. DJ Tonka - "Phun-ky"
З. Hardfloor - "Beavis At But"
4. Armand Van Helden - "The Funk
Phenomena"
5. David Morales - "In Da Ghetto"
6. Daft Punk - "Da Funk (Armand
Van Helden Remix)"
7. Total Eclipse - "The Furnace"
8. DJ Supreme - "The Wild Style".
B.Mopoз: "Крім рейву також із
задоволенням слухаю і зовсім іншу музику, зокрема класичну, джаз,
рок-н-рол, пост-панк. Просто панк - не дуже. Вважаю панк важкуватою
для сприйняття оточуючих музикою. Але єдиним різновидом музики,
який мені зовсім не подобається, є екстремальний "метал",
тобто дез, блек, спід, грайндкор… Я не розумію змісту музики, в
якій спочатку виходить спочатку один музикант і неначе підсвідомо
хоче сказати: "Дивіться, як я класно лабаю на шести струнах!",
потім після кількох секунд бряжчання вилітає другий хлопак і каже:
"А я краще за нього лабаю на чотирьох! Он я який!", знову
йде брязкіт, а потім барабанщик каже: Ви всі не музиканти, один
я - Д'Артаньян! У мене 12 струн на робочому барабані, і я вам всім
покажу, як треба грати." Хоча можливо я й не правий. Дехто
каже, що хеві-метал дуже схожий на рейв, тільки у рейві використовується
електронна апаратура, але про яку схожість може йти мова, коли у,
рейв-музиці стільки чудових мелодій, слова зрозумілі та й стилі
дуже несхожі, а в хеві-металі все навпаки."
- До речі зараз
серед провідних музичних критиків Заходу панує думка, що в електронній
музиці майбутнього не буде поділу на стилі і вона являтиме собою
абстрактний фанк, що включатиме елементи всіх стилів та різновидів
музики. Ти з цією думкою згоден?
Є.Давидов: "Повністю.
Чим раніше це станеться, тим раніше ми перейдемо до абсолютно нового
етапу в розвитку музики та й взагалі культури. Може тоді зможемо
писати не тільки аудіо та відео окремо. Зараз я спробую пояснити,
що мав на увазі. Я маю надію, що музика сама буде викликати появу
у людському мозку певних візуальних конструкцій, тобто програвачі
майбутнього будуть видавати не чистий аудіосигнал, а поєднання музики,
з імпульсами, що впливатимуть на кору головного мозку людини, і
наша воля буде вирішувати, куди спрямовувати ці імпульси, як їх
використовувати."
- А є у вас улюблений
радіо чи телеканал?
В.Мороз: "З радіостанцій
лише "Supernova", а улюбленого телеканалу взагалі немає.
Мене засмучує те становище, яке зараз склалося на наших теле- та
радіоканалах. Всюди панує "стара гвардія", і в музичній
сфері також. Я б дуже хотів, щоб це інтерв'ю прочитали керівники
всіх радіостанцій Києва і зрозуміли, що їм треба хоч трохи ефірного
часу віддавати молодіжній музиці, бо на "шуфіках" молодь
не виховаєш, а якось виховувати її все ж таки треба, не можна ж
двічі ввійти в одну й ту ж ріку. Так, зрозуміло, що передаючи музику
гурту "Ненсі" можна зібрати більше потенційних рекламодавців,
ніж на музику Пластікмена, проте через десять років нинішнє юнацтво
підросте і вже воно складатиме економічну, політичну та культурну
еліту країни. Тоді вони скажуть велике "спасибі" тій радіостанції,
котра передавала для них їхню улюблену музику. Вона стане для них
сімейним радіо.
Є.Давидов: "Я також полюбляю
слухати "Supernova". Це одна з небагатьох київських радіостанцій,
яка передає багато програм для молоді. На друге місце я, можливо,
поставив би "Просто Radi.O". Улюбленого телеканалу також
немає, хоча люблю дивитись окремі програми.
Інтерв'ю взяв
Костянтин КУСИЙ
|